2004-07-15

Äntligen tillbaka hemma efter en tur i härliga Bohuslän. Vilken härlig tur vi hade jag och min Sambo. Att åka genom Sverige och lukta på Rapsfältens söta dofter samtidigt som mil efter mil läggs på. Vilken känsla att sitta på ett delikafé i Smögen och äta Pastasallad med färska räkor och kräftstjärtar när fritidsbåtarna sakta glider in för bunkring.

Jag måste också varmt rekommendera Resö, en liten fiskeort där man har tagit till vara på sin särart. Här möter man fiskare som fortfarande är aktiva, men man har också tagit initiativ till ett härligt hamnmagasin med kafé och egen boulebana där trevliga människor från orten samlas och samtalar om väder och vind. Det har förändras sedan mina barndoms semestrar, men det lever i allra högsta grad.

Skönt att vara i hemmets trygga famn. Saknar mina katter som fortfarande är på kattpensionat. I etapp två av vår semester ska vi ha ett härligt veckoslut i skärgårdens famn.

Inga kommentarer: