2004-09-25

Jajamensan - jag har handen i syltburken

Det är med sorg i hjärtat jag återigen läser om chefer och deras "låga" avgångsvederlag och pensionsbonusar. Det är väl synd att de inte är alls så höga som deras kollegor på kontinenten.
Coop forums chefer har nu visat att ett initiativ som engång var ideellt och en good tanke att gagna konsumenterna istället gagnar ett fåtal chefer.

Jag återkopplar till mitt inlägg angående Leijonborgs uttalande om att vi måste arbeta mera. Hur vore det om cheferna såg till att sitta kvar på sina poster så vi slapp betala för deras avgångsvederlag och använde de pengarna till att anställa flera arbetare?

Om chefer och företagsledare visar vägen om hur man ska handla moraliskt så kommer resten av samhället följa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett sätt att visa vägen är ju att avskaffa dessa gigantiska avgångsvederlag. Vilken vanlig arbetare får det, även om de jobbat i företaget i 20 år?

Annica

paradox55 sa...

Det tycker jag definitivt och tar sitt ansvar när de har gjort fel. De borde också istället för att roffa åt sig göra sitt jobb. Dvs nyinvestera och se till att företagen utvecklas och skapar mer arbetstillfällen.