2004-10-26

Härligt med höstlov

Skönt att vara litet ledig. Även om jag inte kan låta bli att jobba litet grann, men det är härligt att ha litet utrymme för att reflektera över tillvaron. Vädret idag ser ut att vara bättre än gårdagens grådask. Jag lyssnade i går på Steffanie´s (audio)blog och tycker att det är roligt att vi får nya sätt att kunna göra oss hörda.

Jag vet att man i Venjan eller i Upplands Bro kommer ha svårt att ladda ner de stora filerna. Rosengrens löfte om bredband för alla svenskar en utopi. Jag tror att han trodde att svenskarna bara bodde i de stora städerna. Det är synd att allt är så centrerat kring Stockholm. Sverige är så mycket större och rikare. Har man själv bott i ett litet samhälle någonstans i Sverige så inser man fort det här. Stockholmarna tycker att man överdriver, men som världsmedborgare och globalist tycker jag att de har helt fel.

Något som ofta glöms bort är att vi faktiskt mår bäst när vi får kärlek av de vi älskar. Lycka beror mer på ett inre tillstånd än yttre omständigheter även om dessa kan krångla till det.

Inga kommentarer: