2004-12-04

Digital kamera - råd vid inköp

Under bloggmiddagen så diskuterade jag och Johnny litet om digital kameror. Ett råd angående vilken kamera man ska köpa är svår att göra eftersom det beror litet på vad man har för krav och vad man ska använda bilderna till. Jag tipsar er dock om att hitta ett bra ställe där ni köper kameran. Jag handlade vår digital kamera för ett pris ca 2500:- i innerstan hade samma kamera kostat kanske 800:- mer så det är värt att kika runt.

Kameran vi köpte var en Canon Powershot A85 som jag är väldigt nöjd med. 4 megapixels och 3X optisk zoom. Med den kameran kan jag göra en hel del egna inställningar och det är bra om man vill lära sig mer om digital fotografering, men inte råd har att investera i en mer avancerad kamera.

När man köper digital kamera bör man också inse att man kommer behöva göra följande köp också och det är ett större minneskort för du kommer bli besviken på vad det medföljande kortet kan lagra. Inte så mycket. Ett billigt sälj knep för att få fler som köper kameror för att hålla nere priset. Om du köper som jag en kamera som använder vanliga AA-batterier kommer du också att behöva köpa en batteriladdare med uppladdningsbarabatterier. Tillsammans kommer det att kosta runt 1000 :- till.

Inga kommentarer: