2004-12-08

Jag antar att ni håller med om allt jag skriver...

Jag har lagt märke till att många inlägg jag skriver får inga kommentarer. Så jag antar att ni då håller med mig. Den som inte säger emot mig håller med mig.

Det är egentligen så det funkar med mobbing. Den som inte säger ifrån och går mot strömmen stödjer de kränkningar som dagligen sker i skolan, på arbetsplatsen, på restauranten etc. Mobbing är INTE ett skolproblem om ni trodde det. Det är ett samhällsproblem som finns överallt.

Var är ni vardagshjältar som vågar stå upp och säga emot? Börja agera och verka för en bättre framtid. Små steg kan förändra världen. Ser du ungdomar som verka vara två mot en. Prata med de. De bits inte och du kan få de att fundera över vad de egentligen gör. Går du bara förbi så har du bara gett de ytterligare ett skäl till att fortsätta trycka ner andra för att verka starkare själva.

Få de istället att upptäcka att de kan vara starka i sig själva.

Inga kommentarer: