2005-01-08

Adam Curry - Istället för Radio.

Zappografitti Adam Curry fick jag tips hos Steffanie, som innan hon började jobba var aktiv och podcastade mycket på sin blog. Han är innovativ och pratar alldeles för mycket. Det finns en poäng med att Audioblogga och det är att om man vill lyssna på en Audioblog är att man kan surfa eller som jag gör just nu blogga samtidigt som jag lyssnar på Adam Curry. Precis på samma sätt som man kan ta in radio och göra andra saker under tiden.

Jag kommer att använda det här på mina distanskurser och spela in mina lektioner så att man kan lyssna på de samtidigt som man gör uppgifter eller arbetar med annat under tiden. Alla är inte auditiva, men jag anser att ju fler sinnen man använder vid inlärning desto bättre.

Via: Steffanie och ITConversations

Inga kommentarer: