2005-01-05

Kan inte annat än älska BBC.

Tyvärr har jag inte BBC som TV-kanal hemma. Förhoppningsvis kanske man får det när vi blir tvingade in i digitalTVs värld. Det finns en sak som genomsyrar BBC och det är kvalitet. Jag minns i ungdomen hur man njöt av deras naturdokumentärer som var underbara små fotografiska under.

Jag får fortfarande nöja mig idag med det som SVT köper hem och visar. Med Internet har jag dock möjligheten att läsa på deras underbara site. Missa inte den. Det finns så otroligt mycket man kan finna här. Inför det nya året skriver de om vad du kan tänka på när du nu vill göra en nystart i livet.

Om du vill läsa om ny teknologi rekommenderar jag varmt BBC News/Technology. Här har jag funnit en hel del.

Deras sidor om Science and Nature har allt man kan önska. Som lärare har man stor hjälp av BBC Learning. Vet du hur en Näringskedja kan se ut? Evolutionsspelet har jag tipsat om förut.

BBC har säkert något för dig. Gå dit och upptäck du med.

Inga kommentarer: