2005-01-01

Svenska Dagbladet ger en högervriden bloggosfär.

Nu visar det sig att Svenska Dagbladets initiativ med blogg ger oss alltfler bloggare på högerflanken. Nu är det kristdemokrater som har funnit detta utmärkta verktyg. Ingvar Svensson, Dan Kihlström, Torsten Lindström, Per Landgren och sedan en mer anonym blogg Syskonskap är alla nya kristdemokratiska bloggar som nu sprider sina politiska budskap via Blogger.

Jag är för en ökad kommunikation till våra riksdagsmän så jag ser positivt på det här, men jag vill nog poängtera att nu måste nog de med andra politiska värderingar komma in i matchen. De har ju inte ens fattat att det är på Internet som framtidens politik kommer att föras.

Jag ser framför mig inom en snar framtid att nätverk kommer att spela en viktigare roll än dagens politiska partier. Robin Sloan har gjort en trolig framtidsvision i Flash. Här ser man hur marknadskrafter skapar nätverk och blir maktfaktorer att räkna med. Microsoft är ju redan en stor kraft i hur vi bygger vårt samhälle.

Inga kommentarer: