2005-01-28

I Venjan faller snöflingorna sakta ner.

Rapport från ett kallt fosterland. Är nu i Venjan en liten ort i norra dalarna. Efter att ha surfat på gamla sega datorer fick jag för mig att ändra systeminställningarna på min iBook och fick så igång Internet via min iBook och det går så mycket snabbare. Jag har ju dessutom den underbara Firefox installerad. Det känns skönt att kunna surfa någorlunda snabbt igen efter att ha gått i smörkola.

Vädret och människorna är underbara här i Venjan. Det är härligt hur man hälsar på varandra och pratar i den enda butiken här i byn. Vi var på ett byamöte där man nu diskuterade installationen av 11 vindkraftverk i närheten av Venjan.

Framtidens vindar blåser i Venjan och här kommer det nu att bli liv. Vi hoppas att när vi kommer igång med turismutbildning får vi orten att växa. Vi kommer kanske vara med att starta upp en folkhögskola här i Venjan.

Inga kommentarer: