2005-01-07

Metro skriver också om Grafitti och konst.

I Metro idag finner man på sidan 16 en artikel om Zappo, en klotterlegend.
Pensionerad graffitimålare ställer ut.

Han är en av Stockholms första graffitimålare. Nu ställer Pierre ”Zappo” Tsappos ut skisser, illustrationer och tavlor på Seriegalleriet på Söder.

–Måleriet är svårt här, jag hade en utställning på Lava men då gjorde de husrannsakan hos galleristen. Och det har varit nolltolerans i många år. Jag är den jag är, en pensionerad graffitilegend. Vi var en handfull målare som drog i gång det och de vill komma åt mig trots att jag inte klottrar längre.
Jag skrev och funderade kring konst och kriminalitet tidigare.Zappografitti

Dan Wolgers blev polisanmäld, men knappast förföljer polisen hans förehavande idag. Jag vill inte legalisera klottret för det hör inte hemma på väggar olovligen lika litet som det är konst att stjäla bänkar i konsthallar. Dock tycker jag man bör föra en diskussion och inte jaga alla som är kreativa.

Inga kommentarer: