2005-04-05

Fejkad granskning av Socialdemokratin

http://Socialdemokrati.se (Update: Länka inte till detta falsarium) låter ju som om det vore några socialdemokrater som står bakom. De går dessutom ut med att de gör en rimlig granskning av socialdemokraterna. Då skulle man kunna tänka sig att det skulle ligga ett objektivt tänk bakom, men det här är inget annat än ett lurig propagandaknep för att svartmåla socialdemokraterna.

Kommentera kan man göra, men som vanligt när det gäller dessa libertianer är att man inte kan komma i svaråmål på deras propagandaplattform där endast deras megafon ska göra sig hörd. Jag kommer att tänka på andra propagandister från en mörkare tid på 30-talet. (Det var lågt att köra med detta associationstrick som Alicio använde sig av mot PDU så därför stryker jag det för även om jag kommer att tänka på det så är inte Socialdemokrati.se jämförbart med Nazistpropaganda. Var kritisk till allt ni läser och det innebär givetvis även det jag skriver) Demokrati kräver att allas röster ska få höras inte bara de som skriker högst.

Jag undrar varför politik ska handla mer om att svartmåla och kritisera motståndaren snarare än att komma med konstruktiva och nytänkande lösningar. Varför ska maktgalningar vara de som söker makt med alla medel. Det vore mycket mer kreativt om dessa ganska kluriga meningsmotståndare att istället för att ödsla all denna kraft till skapa egna visioner och samhällslösningar.

Samförstånd om att sluta kriga med alla medel om den politiska makten skulle kanske leda till fler kreativa lösningar på problem som energiproblematiken som gäckar oss alla oavsett partifärg.

Inga kommentarer: