2005-04-30

Kritiskt tänkande och respekt på Internet.

Jag vill klargöra för alla att jag inte är ett objektivt forum som försöker förleda någon att tro/tycka samma sak som jag. Det jag skriver är mina tankar och funderingar som jag står för. Jag förordar kritisk granskning av allt ni läser på Internet inklusive min blogg.

Jag tycker det är viktigt att förtydliga detta eftersom vissa tycks tro att jag är ute efter att förleda enligt Lemon. Jag tycker det är synd när man inte respekterar varandra oavsett vilka åsikter man för fram. Jag tycker att man ska använda den gamla gyllene regeln här. Behandla andra som du vill bli behandlad själv.

Jag har svårt att finna grund i Lemons resonemang annat än att det handlar mer om att skapa kontrovers än att föra en saklig diskussion som skulle kunna leda till att man får en förbättrad livsfilosofi.

Den som vill kan ju själv försöka skapa sig en egen bild av Lemons argumentering i kommentarerna till mina inlägg Fanta orange mangobeat, en somrig läskande paraplydrink och Frihet - möjligheter utan begränsning.

Inga kommentarer: