2005-04-03

Venjan igen.

Jag är återigen på väg upp till Venjan. Jag ska vara där till onsdag och hoppas komma hem på onsdag kväll. Det är alltid trevligt att komma upp till dessa trevliga människor som bor och verkar i den härliga orten Venjan. Jag ska hjälpa skolorna i området att börja använda internet och lärplattform i deras undervisning. Vi ska börja med ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat: miljöundervisning. Båda skolorna är Grön Flagg skolor och det är där som vi ska använda oss av informations- och kommunikationsteknik i undervisning.

Update: Sitter och surfar med ett fungerande bredband. Det känns skönt att veta att det var mina påtryckningar och tur att jag fick tag i rätt person som fick det att fungera. Sitter och väntar på att Parlamentet ska börja. Tyvärr glömde jag sladden till kameran annars hade jag lagt upp litet trevliga bilder från Venjan. Det får bli när jag kommer hem istället. Jag ska fotografera mera.

Inga kommentarer: