2005-04-21

Företag och Organisationer ignorerar mail

mailkampjloggaVi startar en kampanj mot att företag och organisationer ignorerar mail. Häng med du med. Jag har knopat ihop en logga för kampanjen och hoppas att fler kommer hänga med. Det är bara att plocka ner logotypen och använda den på din hemsida eller blogg.

Det finns en svårighet i att hantera mailskörden, som ökar för varje dag. Det är INTE försvarbart att man från företag och organisationer ignorerar mail. Har man som företag eller organisation på sin hemsida använt sig av mail som kommunikationsmöjlighet så ska man anser jag se till att det finns någon ansvarig som svarar på dessa. Annars tycker jag inte att man ska sätta ut mailmöjligheten.

Det kan ju räcka med att man får ett kvitto på att mailet har kommit fram. Då menar jag inte ett automatiskt svar. Utan ett par meningar som talar om att det är någon som har tittat på mailet. Svårare än så behöver det inte vara.

Jag kan själv berätta att jag skickade ett mail till Thomas Östros och Utbildningsdepartementet efter en månad kom ett svar från en sekreterare att han inte hade tid att titta på min mail. Jag blev väldigt förvånad över att det ska behöva ta så länge för att att få ett sådant svar. Det borde man ju kunnat svara efter en vecka.

Lägg in listan på din blogg du med. Det gör att kampanjen får större kraft i Google.

Andra som stödjer och skriver för kampanjen:
Mitt Aktuellt
Annica Tiger
Günters snabbnoterade
Plusminusnoll
Livet på en pinne
Stationsvakt
Min plats bland orden
Frihetens vingar
Barseblog
Researcher
Hakke snackar
Hovbergs blog
Mattias Wirf
Bitis bilderbok
Lars Olofssons teknikblogg
Artikelverkstan
Från mitt hörn

Inga kommentarer: