2005-05-06

Dagböcker på nätet

bookfair(c) Freefoto.comVisst är det kul att få inblick i någon annans liv. Det är litet som en dokusåpa i miniformat. Vi kan kika in och få insikt i hur man lever i en småstad eller hur är det att vara tidningsbud. Det kan vara lika spännande att läsa om någon annans vardag som Åse´s. De är många där ute och de kommer att bli fler som lever sitt liv och väljer att dela med sig över Internet.


Lotta skriver just nu om trädgården och om att körsbärsträden stor i full blom. Enkla saker som är värda hur mycket som helst. Arto säger tack och adjö, vilket ju är synd. Det är viktigt att man respekterar varandra och har han tagit det beslutet så är det ju så.

Jag har läst på flera ställen att de tycker att det har blivit pretto att skriva blogg. Det behöver inte vara pretto utan man lägger sig på den nivån som man själv tycker är bekväm och skriver om det som roar en. Det ska vara kul att skriva. Sedan finns det ju så många andra sätt också som man kan använda en blogg.

Vad du gör av bloggandet är inte så viktigt. Det viktiga är att du har kul och gör det som du tycker är viktigt. Det är då som jag känner att jag växer. Min Sensei(kampsports tränare) sa en gång för länge sedan träningen ska vara som två tigrar som leker. De leker för att lära sig att överleva. Så känner jag om bloggandet. Jag leker för jag lär mig hur det fungerar och det kan jag använda i livet.

Inga kommentarer: