2005-05-09

Media har fått blogghicka

Linda skriver ner Erik och Malte. Plötsligt ska alla ha blogg, men de gamla bloggarna duger inte de är inte tillräckliga. Överallt dyker de upp nu de nya bloggarna och det är ju positivt, men innan du startar din blogg. Tänk först och gör sedan. Tycker du det är roligt att skriva? Det är det första du ska fråga dig om du nu inte tänker börja sända podcast. Då får du fråga dig själv: Tycker jag om att prata?

Det ska vara roligt att skriva sin blogg inte en plåga eller en plikt att uppfylla. Det ska inte heller vara "en blogg ska jag ha eftersom alla har en men inte jag". Jag tror inte förresten Linda fattat det här med bloggar riktigt. Alla bloggar passar inte alla. Fast hon trodde kanske att hon måste läsa alla tidningar och gilla de eftersom hon är journalist. Min gisnning är att hon aldrig öppnat en tidskrift som handlar om matematik eller webbdesign. Skulle hon göra det lär hon nog tycka de är tråååkiga de med.

Det verkar som media är på väg att svälja begreppet blogg i tron att det är media vilket som helst. Det är publikation för ALLA. Det är det de missar. Massmedia är något alla nu kan syssla med även om man sitter i pyjamas eller bor på ålderdomshemmet.

Inga kommentarer: