2005-05-01

Guildwars - ett nytt onlinespel utan månadsavgift

(Varning för onlinespels nörderi - klickar du på bilden kommer du till Guildwars som bilden är hämtad från)
venjans kyrkaDet vackra Guildwars släpptes nyligen och jag föll för tanken med ett onlinespel där man inte varje månad betalar 150 kr. Det brukar vara normal månadsavgift för ett fantasy onlinespel. Spelidéen är litet annorlunda än vad man normalt har haft i dessa evighetsspel. Även om man fortfarande jagar erfarenhetspoäng för att gå upp en nivå så tycker jag det verkar som det finns en spänning redan från början. Dessutom så finns det en känsla av att man spelar ett singelspel med kapitel trots att man gör det i en multiplayervärld.

Styrkan hos Guildwars tycker jag verkar ligga i enkelheten att förstå men svårigheten att bemästra. Jag har inte provat pvp-delen ännu, men det är här jag tror att den stora utmaningen ligger att komma på en bra taktik för den karaktär man har utvecklat och utveckla en bra spelteknik. Här kan man givetvis också utveckla taktik och teknik tillsammans med kompisar man lär känna eller varför inte dra ner en kompis i onlinespelsträsket.

Glöm inte bort att inget dataspel går upp mot verkligheten. Verkligen snygg grafik och man kan ju till och med känna dofterna i verkligheten. Rekommenderar att ta en promenad i den riktiga skogen.

Inga kommentarer: