2005-05-17

Litet blogglexikon på svenska

Jag tänkte att ställa upp en litet översättning över kanske meningsfulla ord som vi bloggare slänger oss med...

Blogg - En sån där dagbok på nätet du vet. Alla ska ha en.
Nollbloggare - Bloggare som inte får till det på kommentarerna.
Megafonbloggare - Kille som använder bloggen som megafon och lyssnar inte
RSS - Det är ett..äsch jag vet inte.
Trackback - Det är någon som skickar en massa länkar. Jag tror det är någon som stalkar mig.
Pinga - Det är när man skriver in sin webbadress överallt på varenda site man ser.
Metabloggning - När man sitter vid bryggan med fiskespö och bloggar samtidigt.
Template - En mätning av hur het bloggen är.
Mikrofonbloggning - podcasting
Podcasting - Man kastar kapslar. Hmm...var är polisen?
Flashbloggning - När man bloggar naken.
CSS - Det är nästan som RSS äsch jag vet inte heller.
Aggregator - Det är i alla fall en jättestor krokodil som äter bloggare.
Bloggrulle - Det är när man det är full rulle i bloggen
Bloggilepsi - Får man om man rullar mittenrullen fort och försöker läsa.

Jag vet att det här inte var ett så seriöst inlägg, men jag kunde inte låta bli.

Inga kommentarer: