2005-05-06

Skype och Guildwars

Jag är sedan tidigare en inbiten MMORPG spelare, men jag har ägnat mig åt annat under en lång tid. Nu hittade jag Guildwars där man har tänkt litet annorlunda och faktiskt litet nyskapande. Detta tillsammans med Skype gör att spelandet får en helt annan dimenssion.

Det ger ett nytt perspektiv att jag samtidigt som jag befinner mig i en virtuell värld med dess regler och möjligheter kan prata med min kompis som jag spelar tillsammans med. Det blir en ny dimenssion där man slipper skriva och kan föra ett avslappnat samtal.

Den sociala delen i dessa onlinespel har alltid varit en stor del av själva spelandet. Man kan se de som avancerade chatklienter och det är nog därför som det faktiskt finns många kvinnor som spelar också. Jag tror att det här kommer man utveckla mer med inbyggda Voip-lösningar som gör att man kommer kunna prata direkt i spelet.

Inga kommentarer: