2004-11-08

Audioblog test via Blogger,Tripod och Geocities

Jag gör ett försök att visa att det även går att använda Audacity och Tripod för att audioblogga via Blogger. Det var Lasse och Linda som undrade om det gick och då blev jag nyfiken. Jag trodde nog att det inte borde vara några som helst problem.

Jag fick problem med mp3-filer på tripod. Så jag gick över till Geocities. Jag gissar att det har haft problem med folk som lägger ut musik över deras webbhotell.

På Geocities funkade det bra dock. Respektera copyright och lägg inte ut upphovrättsskyddat material.

Jag ni hör här nedan.

Audioblog test

Det här går att komprimera mer så att man får plats med mer. Det här var bara ett försök för att visa att det går. Audacity kan man ställa in ljudkvalitet och sedan kan man använda t .ex iTunes för att komprimera ytterligare.

Kunde inte låta bli att visa att man med Audacity kan få ner filerna i storlek och då kan man få med mycket och hålla ner filstorlekarna.

Audioblog test

2 kommentarer:

Mattias Wirf sa...

Nu har jag lyssnat. Det verkar ju fungera ok med ljudfilen (jag har i och för sig 8 mbit lina). Jag ska exeperimentera lite och se om jag lyckas med iMacen, den inbyggda mikrofonen där är den enda jag har. Synd om man måste publicera på annan server bara, hade varit smidigare att lägga upp filer här.

paradox55 sa...

Jag håller med. Det var smidigt med Mblog. Där hade man allt samlat.

Du kan på något sätt använda mobil för att tala in dina inlägg...

Audioblogger