2004-11-18

Forskning och framsteg, nu som blogg

Härligt. Nu kan man läsa kort om nyheter i forsknings världen och få personliga kommentarer om dessa från insatta journalister. Det har jag väntat på. Jag hörde det ryktas om hos Det Perfekta Tomrummet för ett par månader sedan.

Inom kunskapsområdet är det här ytterligare ett steg för att blogg som verktyg kan accepteras som media. Det betyder också att man kan föra en dialog med några av de som skriver FOF

Även inom journalistiken är det ytterligare en landvinning för bloggen som verktyg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men det verkar inte som om fof:s blogg har RSS. Jag kunde inte bevaka den via bloglines. Synd. för jag tycker den är bra.
hälsar chadie

paradox55 sa...

Jo...Jag tror inte Lasso tekniken och RSS är kompatibla. Det är min gissning, men jag är inte säker.

paradox55 sa...

Tack Dennis för tipset...