2004-11-28

Tidningar som bloggar?

En tanke slog mig när jag läste om gräsrotsjournalistik hos Medveten och det är varför inte de andra tidningar hänger på PJ med egna bloggar. Jag tror nämligen inte att de klarar av att vara personliga och direkta media. Deras yrkesstolthet och utbildning gör de fega. Det är nog också anledningen till att PJ blir litet stel och trist.

De skulle behöva ta ut svängarna och då menar jag inte att de ska fortsätta med sin psudojournalistik som till exempel Aftonbladet sysslar med. Man skapar nyheter det är INTE god journalistik. Jag tycker istället de skulle försöka finna egna vinklingar och använda sina personligheter för att få bättre journalistik.

Jag skulle vara mer intresserad av att läsa om fördjupade nutidsanalyser om de kryddades med en personlig touch. Till och med nyheter om aktier och ekonomi kunda bli intressanta om rätt person skrev om det.

Sluta fega och kryp ut ur er journalistiska garderob svenska tidningar.

Inga kommentarer: