2004-11-13

Big Brother CIA ser dig !

Strax efter att jag hade varit på George W Bush fick jag på min statistik över besökare besök från USA och Pacific Bells Internet Service.CIA hit på sidan Mitt tips är att det är Säkerhetstjänsten CIA som monitorerar och kontrollerar allt som händer. Att vi sedan länge lever i det samhälle som George Orwell beskrev i "1984" och Aldous Huxley i "Brave new world" det kan vi nu vara säkra på.

Det finns så mycket sanningar i deras profetior att det är skrämmande.

<20 minuter senare så bevakar TV4s morgonprogram samma vinkel>

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, om det verkligen är så kanske man inte ens ska lämna en kommentar här? då kanske man också hamnar under CIA:s bevakning.
Jag har läst en del om Eschalon och USA och ja, de övervakar säkert kommunikationen över nätet och via mobilnäten.
hälsar Chadie

paradox55 sa...

Det är en skrämmande framtid som vi går till mötes...

Jag skrev ju nyligen om en bloggare som fick besök av FBI.

http://paradox66.blogspot.com/2004/11/demokrati-bloggare-se-upp-snart-r-spo.html

Hmm...det är få som verkar kommentera min blog. Nu kankse jag börjar förstå varför...skratt

De är skraja för CIA

Anonym sa...

Jag har ofta besök från USA:s militära nät och det beror på att jag lagt in stoppord som ska trigga Echelon. Det verkar funka och de kan väl roa sig att surfa runt på min gamla Reload och se om jag är en terrorist eller inte :). Skrämmande, men så funkar det.

Annica

http://www.tiger.se/blog/

paradox55 sa...

Skrämmande sa Bull. Ja med tanke på vart det barkar hän så är det verkligen skrämmande.

Frågan är om hela den västerländska civilisationen är på väg mot ett sammanbrott. Sådana här kontrollfunktioner brukar vara inledningen till ett fall.

Det kan man läsa om överallt i historien.