2004-11-17

Nostalgi

Jag blir varm och minns mina somrar på västkusten. Min pappa köpte chockladpuck och jag själv hade väl igloo som favorit då. Jag minns hur det första jag gjorde på morgonen när man vaknade var att springa ner till stranden och upptäcka den stora värld som fanns i det tångluktande vattnet. Vi fiskade strandkrabbor och hade kottkrig.

Vi bodde på en camping nära Resö som är ett fiskeläge söderom Strömstad. Jag och min sambo var där i somras och det är fortfarande gemytligt även om mycket har förändrats.

Man satt vid ett rangligt campingbord och spelade Skitgubbe eller Bluffstopp. Vi gjorde turer över till Halden och Fredrikstens fästning. På vägen stannade vi till vid Svinesundsbron och där fanns det en god norsk gräddglass.

Inspiration hämtad från Malin

Inga kommentarer: