2005-03-22

Lennart på PDU är ute och cyklar

Den käre Lennart på Det Progressiva USA har tagit ledigt från sin HD och köpt sig en Monark. Nu är han helt klart ute och cyklar. Först påstår han att bloggar i Sverige är eremiter och osociala. Han gör det i en frågande ton och undrar hur vi i den svenska bloggosfären organiserar oss socialt. Jag kan berätta att jag själv organiserat två stycken middagar i Stockholm där jag lärt känna flera bloggar och fått flera vänner. Dessutom vet jag att man på annat håll också träffats och tittat på Melodifestivalen tillsammans.

Jag tror att Lennart måste läsa de asociala bloggarna. Där är man mer intresserad av att kriga med varandra över internet ni kan ju se mitt tidigare inlägg om politiska kombatanter. Tyvärr är inte kommentarerna kvar eftersom jag inte har Haloscan Pro.

Dessutom så har Lennart också skrivit ett inlägg om okunskap hos de svenska bloggarna (det här lär gälla för de flesta bloggare Lennart oavsett var de bor). Det är ju det som är den stora grejen med bloggar att det är massmedia i ordets rätta bemärkelse. Massmedia för alla. Det är tyckandet som driver oss bloggare har han verkligen rätt i och att vi dessutom har en energi att förmedla vårt tyckande på en blogg. Lennart efterfrågar experter som bloggar. Jag tycker tvärtom jag har fått nog av dessa mediaexperter som sitter och tycker i morgonsoffan. Slätstrukna och mediatränade hundar som sitter fint och säger politiskt korrekta klichéer är trist och tråkigt. En verklig politisk diskussion och argumentation sker i fikarummet. Bloggar är ett jättestort fikarum där alla har rätt att säga vad den tycker. Läs vad jag har skrivit om det allt större offentliga rummet.

Lennart du får nog ta en ny tur med din HD och fundera en gång till om det här med den svenska bloggosfären som just nu växer så att det knakar. Dessutom får du börja läsa andra bloggare så att du inte har villfarelser att vi skulle vara helt asociala.

Inga kommentarer: