2005-03-04

Om Podcasting direkt i sin egen blogg

Om man använder Blogger och tillsammans med Feedburner så kommer den förstinlagda filen att kännas av iPodder som en podcast och man kan på så vis alltså lägga in sina podcast direkt in i sin blogg och behöver inte göra någon speciell blogg för ändamålet. Till och med .wav filer hämtade den upp som jag hade länkat till. Valarnas sång tolkades som en podcast. Det verkar dock vara en fördröjning för min test som jag gjorde fångades inte upp av iPodder. Vi får se om en timme eller så om jag kan ladda ner den med hjälp av iPodder.

Update: Det verkar inte funka riktigt. Undrar litet varför det borde inte vara några problem. Dessutom kände den ju som sagt av både valarnas sång och en länk till Adam Curry´s Daily Source Code. Förstår inte varför inte den inte känner av mina podcast.

Nu verkar dessutom Geocities sagt upp sig igen.

Inga kommentarer: