2005-03-14

Om Husgudar och deras förehavande...

Jag tänkte börja berätta om mina husgudar. Den första torde ingen ha missat. Adam Curry som gör dessa underbara Daily Source Code varje dag. Han har nu startat en ny site som ska dra in en del pengar gissar jag. Podshow.com är ett slags agent för podcasters som vill tjäna pengar på sitt podcastande.

Nästa husgud är Nakna kocken eller Jamie Oliver som faktiskt skriver en dagbok över nätet där han berättar om sina förehavanden. Just nu berättar han om sin nya satstning om ett program om skolmat. Han har även en moblog där man kan kika på en massa bilder från Jamies mobil.

Hans Lidman är en av mina ungdomars stora läsupplevelser. Hans skildringar av en svunnen tid och en mystisk vildmark där stora öringar steg mot torrflugan fick mig att drömma mig bort vintertid. Att med egna flugor fånga ett par harrar som man sedan steker i smör över öppen eld är livet. Jag fick på något sätt också en inblick i en tid som min egen pappa växte upp i. Där abborrarna färgades till guld av karotinstinna märlor bland timmerstockar.

Inga kommentarer: