2005-02-09

Google sorterar nu bort sina egna bloggar.

Google har förändrat sina sökkriterier så att Blogspot adresser sorteras bort. Jag la märke till det eftersom jag bloggar delvis för att experimentera med just att få en högrating på google med flera.

Förut när man sökte på ordet venjan så kom min inspirationskurs blog väldigt högt upp. Ordet gayporr där låg min post Oj, gayporr på weblogs.se överst nu är den borta. Det verkar inte som de lyckats sortera bort andra blogverktygs bloggar dock.

Jag vet inte hur de tänker, men det som slår mig är väl att de antagligen tänker ta betalt för att få synas med din blogg i Google.

Om det nu kommer kosta pengar att synas i google kommer jag att se mig om efter ett nytt bloggverktyg.

Update: Dessutom verkar jag få färre träffar från Google i statistiken. Ytterst få kommer från google numer. Det verkar inte vara heltäckande, men de har helt klart ändrat på sökekvationerna. För en förändring av sökresultaten har skett.

Här är nog anledningen till varför de har förändrat sina sökalgoritmer. Spammarna har börjat starta bloggar. Det såg jag redan på de som pingade Weblogs.se
Blogger used to spam Google

Verkar som om jag inte är ensam om det här. Det är något filter eller likanande som de satt in. Forum om Google.

Inga kommentarer: