2005-02-17

Politiska kombatanter i Bloggvärlden.

Om ni har hoppat runt mellan olika bloggar så märker ni snabbt att det pågår ett krig emellan olika politiska åsikter och värderingar. Det handlar mycket om att framföra sina åsikter och värderingar för att vinna allt fler till sin åsikt.

De som märks tydligast är Nyliberaler som verkar ha fått fnatt på att starta en mängd olika bloggar som sedan länkar varandra. Sömnlösa nätter är en ny av dessa nyliberaler. Detta givetvis för att öka sin ranking på google. Jag ger mig den på att de ser till att klicka på varandras inlägg på Intressant.se så mycket som möjligt så att så många nyliberala bloggar ligger högt på Intressants lista. Det är bara en spekulation.

Sedan har vi de proisraeliska bloggarna som ständigt låter en ström av proisraelisk information läcka ut över bloggarna. Vissa av de visar öppet sin proisraeliska anda såsom Israeliskt medan andra varvar sin proisraeliska information med allt möjligt blandat. Det slog mig att det finns inga propalestinska bloggare. Det är ju faktiskt litet märkligt det borde ju finnas krafter som också kunde göra sin röst hörd i motsatt riktning.

Sedan har vi Jinge och han krigar emot det mesta som han ogillar. Han bloggar om det han tycker är uppåt väggarna och det får han ofta äta upp både en och två gånger. Framför allt så krigar han mot Timbro, men även Proisraeliska siter får sig en dust då och då.

Nu ska man vara medveten att bloggarna och deras läsekrets i Sverige är relativt begränsad, men att den växer och blir allt större. Både nya bloggare och läsare strömmar till allt mer.

Jag vill återigen göra alla uppmärksamma på vikten att vara kritisk i sitt läsande. Det gäller ju givetvis även läsande av det jag skriver. Självklart kan jag också ha fel och kommer ha fel igen.

Inga kommentarer: