2005-02-20

Inte bara bloggare skriver om bloggare.

Idag verkar ordet blogg och bloggare dyka upp överallt. Det är en ny hype som skapas och det har mainstreammedia såväl som politiker börja att upptäcka.

CNN skriver om hur Mark Jen fick sparken från sitt jobb hos Google.

DN nämner i förbifarten Annika Billströms nya blog.

Som jag tidigare refererade i mitt inlägg om hur det offentliga rummet växer så uppmärksammar BBC bloggen som mediafenomen i USA.

Johan på Intressant.se har nu börjat ranka olika inlägg så att inte navelskådning ska bli lika markant på Intressants lista över de mest intressanta inläggen.

Jag tror och fortsätter att tro att det skrivs om bloggning är sunt i ett nytt medium. Jag tror också att Johan gör rätt som begränsar hur intressant det är med inlägg om bloggosfären. Chadie tycker det är trist att så många skriver om bloggning och inte om samhällsfrågor. Jag håller delvis med henne även om jag tycker det är roligt att följa vad som händer i världen i detta nya medie.

Jag tror ändå det är viktigt att bevaka nyheter om hur bloggen som ett av media påverkar samhällssituationen. Jag kommer att fortsätta bevaka olika nyheter som rör bloggning och podcasting.

Update: Idag skriver SvD om bloggarnas roll i det politiska spelet i USA. Media har fått upp ögonen.

Inga kommentarer: