2005-02-13

Lovsång till Firefox och den bortglömda Hjälpfunktionen.

Firefox verkar ta alltfler marknadsandelar och det är inte konstigt när man ser på hur den har revolutionerat i alla fall mitt surfande. Det finns en mängd trevliga funktioner. Jag hade nyligen en inspirationskurs uppe i Venjan och där tipsade jag nybörjare om att använda sig av hjälp-funktionen till de program de använder. Ofta finns det en massa tips och råd över hur man använder programmet.

Hjälpfunktionen är nog den mest bortglömda funktionen i alla program. Jag vill nu lovorda hjälpfunktionen i Firefox för att den är enormt överskådlig med bra menyer och trevligt skriven (så är inte fallet oftast). Jag rekommenderar att kika på Kortkommandon och Muskommandon. Det kommer att göra mycket för just ditt surfande.

Glöm inte bort att hjälp finns ofta inbyggt i programvara. Det är dessutom ofta sökbart.

Inga kommentarer: